Je wil graag wat kilo’s kwijt, maar elke keer val je terug in oude gewoontes. Wat zorgt ervoor dat je steeds terugvalt? Hier spelen leefstijlonderdelen een rol bij je terugval, maar is het ook belangrijk om te weten hoe je in het leven staat en wat je ermee doet. Daarom kun je tegenwoordig niet meer alleen aan je eetpatroon werken of meer bewegen om een gezondheidsdoel na te streven. Wij willen dat je bijvoorbeeld je afslankresultaten leert vasthouden en dat je levenslange vaardigheden meekrijgt. Daarop hebben wij een 10 weken programma bedacht: Body2Reset: jouw partner in leefstijl. 

De oplossing: Body2Reset

Body2Reset: jouw partner in leefstijl 1

In Body2Reset krijg je begeleiding van professionele coaches en personal trainers. Deze professionals bij Body2Coach zijn getraind om jou te helpen met leefstijldoelen. De tip “meer bewegen” en “minder eten” werkt in veel gevallen niet op de langere termijn. Dat is de reden dat wij naar meerdere onderdelen gaan kijken binnen je leefstijl.

Voor wie?

Dit programma is voor iedereen die zich wil bezighouden met afslanken, fitter worden, zichzelf beter wil leren kennen op het gebied van gezondheid of willen weten hoe zij ongezonde gewoontes kunnen afleren.
Daarnaast voor mensen die hun gezonde leefstijl willen volhouden!

Wie is Body2Coach?

Wij zijn een team van professionals die gericht zijn op het helpen van mensen zoals jij met specifieke afslank-, fitheids- of krachtdoelen. Body2Coach benadrukt veel het eetgedrag en de psychologische kant van leefstijl. Wat is de reden dat je een programma niet volhoudt? Hoe ben jij gemotiveerd na een aantal weken? Dat zijn allemaal onderwerpen die wij bespreken en toepassen.
De diensten waar wij geregeld mee werken:

  • Training (personal training en small group training)
  • Voeding (diëtistische consults, voedingsbegeleiding)
  • Coaching (professionele coachgepsprekken)

Deze drie diensten passen wij toe op de volgende manier in dit programma:

Wat ga je doen?

Body2Reset: jouw partner in leefstijl 2

In dit 10 weken programma ga jij werken naar jouw doel met maximaal 9 andere mensen! Bij Body2coach vinden wij persoonlijke begeleiding erg belangrijk. Dit willen wij graag combineren in een kleine groep waar jullie ook ervaringen kunnen uitwisselen.
Verder ga jij aan de slag door middel van: interactieve opdrachten, seminars, bewegings- en trainingslessen, opdrachten voor thuis, voedingsschema op maat (dagmenu) en nog veel meer.

Nieuwsgierig naar de wekelijkse thema’s?

Deze vind je onder het inschrijfformulier.

Informatieavonden

Als je nog niet zeker weet of Body2Reset wat voor jou is, dan bieden wij gratis informatieavonden aan:

  • Dinsdagavond 31 maart 19:00
  • Vrijdagavond 19:00
  • Zaterdagochtend 9:30

Je kunt je aanmelden via het onderstaand formulier!

Prijs

Dit uitgebreide programma bieden wij aan voor €89,95 per maand (3 termijnen).

Meteen aanmelden?

Programma

Hieronder vind je per wekelijks thema onze uitleg:

Week 1: Hoe ziet jouw leefstijl eruit?

In deze week gaan wij kijken waar leefstijl uit bestaat en hoe het met jouw leefstijl is gesteld. Vanuit daar gaan wij de motivatiekaarten invullen en doelen maken. Deze willen wij natuurlijk aan het einde van het traject hebben behaald!

Week 2: Gewoontes of bewust gedrag?

Om te kijken wat voor (ongezonde) patronen er zijn, wordt er gekeken naar het gedrag. Wat voor ongezonde gewoontes zijn er nu en hoe pas je ze aan?
Met onder andere de beslissingsbalans gaan wij kijken naar de afwegingen die er zijn voor het (nieuwe) gedrag.

Week 3: Eet jezelf fit

In deze week gaan wij het hebben over de basis van voeding en hoe het eigen voedingsgedrag er uitziet. Naast de energiebalans en de voedingstoffen zijn er veel onderdelen binnen voeding. Hoe komt het dat het ene koekje niet in de trommel bleef liggen? In wat voor situaties gebeurt dit en wat is de reden hiervan?

Week 4: Wat beweegt jou?

Sporten en bewegen is heel belangrijk bij een gezonde leefstijl. Dit is voor de één makkelijker vol te houden dan voor een ander. Wij gaan kijken wat ervoor zorgt dat jij wel plezier kunt halen uit een sport- en/of beweegactiviteit. Daarnaast gaan wij kijken wat je nu precies doet aan beweging.

Week 5: De invloed van sociale omgeving

Jouw sociale omgeving heeft veel effect op jouw eet- en beweeggedrag. Het kan gaan om opmerkingen die mensen maken of sociale situaties waar eten een grote rol speelt. Hoe ga jij hier mee om en wat kunnen wij van elkaar leren als groep?

Een tussenevaluatie wordt gehouden over je doelen. Merk je dat je vooruitgaat in je doel(en)?

Week 6: Hoe sta jij in het leven?

Hoe sta jij in het leven en waar word je gelukkig van? Vitaliteit is erg breed en wordt soms vergeten. Als jij ongelukkig bent, dan kun je je lastig richten op gezonde veranderingen. Wij gaan kijken naar de juiste balans met activiteiten in combinatie met het dagelijks leven.

Week 7: Ruimte voor (ont)spanning

Stress heeft veel invloed op jouw lichaam. Ontspannen is belangrijk en helemaal in een maatschappij waar veel van ons wordt verwacht. Steeds meer mensen krijgen een burn-out of overspanningsklachten. Hier gaan wij kijken hoe je met stress en ontspanning bewuster om kunt gaan.

Week 8: De diepte in met voeding

In week 3 zijn wij bezig geweest met de basis van voeding. Nu gaan wij kijken naar feiten en fabels binnen de voeding. Hoe herken je slecht onderbouwde stukken en welke bronnen zijn betrouwbaar? Wij nemen je mee in de zoektocht naar feiten.
Daarnaast gaan wij kijken naar etiketten en welke vragen er nog zijn naar aanleiding van week 3!

Week 9: Barrières in jouw leefstijl

In deze week gaan wij kijken naar de barrières die bij jouw doel ontstaan. Wat weerhoud jou om te gaan voor wat je graag wil bereiken? Hierop gaan wij als groep kijken naar oplossingen die ontstaan naar aanleiding van ervaring, maar ook vanuit de wetenschap.
Verder kijken wij naar de onderwerpen die de afgelopen weken zijn behandeld. Waarover heb jij of de groep nog vragen?

Week 10: Hoe ga jij het volhouden?

In de laatste week wordt er gekeken naar jouw motivatie die in week 1 is besproken. Wat weet je nog? Hoe gemotiveerd ben jij nog na 10 weken? Verder is het de laatste week van het leefstijlprogramma en gaan wij nu kijken naar vervolgstappen.